Keresztény vallások összefoglaló oldala
Ajánlom az oldalt másnak Hozzáadás kedvencekhez
Főoldal Történelem Ünnepek Böngésző Gyermekeknek Galéria Fórum Eseménynaptár Archívum
Ön jelenleg itt van: Főoldal - Fórum - Lelki táplálék
Keresztény Magyarország Portál - Fórum - Lelki táplálék - Vallások összefoglaló oldala! - vallás, egyház, katolikus, református, evangélikus, teológus, templom, szent, egyháztörténelem, ünnep, szertartás, képeslap, fórum, hírek
Orbán napja
5 felhasználó online
0 tag, 5 vendég



Képek a galériából

Krisztus feltámadása goblein.  Topor Márta
Karácsonyi üdvözlet (A)
Fórum

Oldalak: [1] 2345...Utolsó
238. hozzászólás
Létrehozva: 2011-12-08 20:28
Keresztény Magyarország
Hozzászólások: 2840
A szentmise értékei

Vasárnap a templomban találtam ezt a szórólapot. Annyira fontosak azok, amiket állít, hogy felteszem ide.

"Egyetlen szentmise, melyen részt vettél, többet használ neked, mint számos, melyet halálod után ajánlanak fel érted mások.

A szentmise sok mulasztásodat és hanyagságodat pótolja.

A szentmise eltörli bocsánatos bűneidet, melyeket sohasem gyóntál meg.

Mikor jelen vagy a szentmisén és odafigyelsz, a legnagyobb hódolatot mutatod be az Úr Jézus szent Emberségének.

Minden szentmisével buzgóságod szerint többé-kevésbé csökkentheted ideiglenes földi büntetéseidet.

Sok veszélytől és szerencsétlenségtől szabadulsz meg, amit különben nem kerülhetnél ki.

Halálod óráján lesz a legnagyobb vigasztalásod, hogy szentmisét hallgattál. Minden szentmisét magaddal viszel az ítéletre és ezek lesznek közbenjáróid.

Minden szentmise új dicsőséget szerez számodra az égben.

Minden szentmisén való részvételeddel megrövidíted a tisztítótűzben viselendő szenvedéseidet, melyek különben reád várnak.

A szentmisén való részvételeddel a lehető legnagyobb segítséget nyújtod a tisztítótűzben szenvedő lelkeknek - különösen, ha értük ajánlod fel részvételedet.

A szentmise alatt az angyalok seregei között térdelsz, akik félő tisztelettel vannak jelen az isteni áldozatnál.

A szentáldozás során felbecsülhetetlen értékű kegyelemben részesülsz!

A sátán gyengébb lesz veled szemben.

A szentmisében a pap áldásában részesülsz, amit Isten megerősít az égben is. (Várd meg az áldást türelemmel!)

A szentmiséről Isten áldását viszed haza anyagi ügyeidre is.

Szeretettel ajánlom átelmélkedésre!
fr. Barsi Balázs OFM"
237. hozzászólás
Létrehozva: 2011-05-30 15:58
Jakab
Hozzászólások: 171
A szabályos ember és a rendes ember

A szabályos emberek nem mindig rendesek, a rendesek pedig nem mindig szabályosak. A szabály van a rendért és a nem a rend a szabályért. Rendből csak egy van, szabályból sok. A rend Istentől ered, a szabályok az embertől. Mégis a szabály nem más, mint a rend lecsapódása az ember tudatában és akaratában.

Az ember tud szabályokat alkotni, és ezzel elárulja, hogy tud a rendről. Egyébként a bűn nem szabálytalanság, hanem rendetlenség. Nem szabad a rendet és a szabályt összekeverni. Magyarázni nem a rendes, hanem a rendellenes szabályokat szokták, és gyanús, ha egy szabályt nehezen tudnak elfogadtatni, mert az ember lelke mélyén élő rend azt kontrollálja és tiltakozik ellene.

A kevés és a sok szabály egyaránt emberellenes. Csak annyi szabályt alkossunk, hogy rendes emberekké váljunk, de meg is maradjunk annak.

Sánta János
236. hozzászólás
Létrehozva: 2011-04-25 11:53
Ili
Hozzászólások: 728
Jézus feltámadása, mint a hiányra adott válasz

Nagycsütörtök az étkezés megszentelése, nagypéntek a szenvedésé, nagyszombat pedig a csend napja. Emberileg nézve e három nap út a bizonytalanság felé, és ráadásul megkerülhetetlen út.

Aki kulturáltan étkezik, érzi, hogy valamiként áldozik a természetből. A természet dolgai benne feláldozásra kerülnek, így is igaz, hogy a természet az embert szolgálja. Aki választ keres a szenvedésre, már kevesebb támpontot kap, a keleti ember passzív módon megadja magát a fájdalomnak, a nyugati ember pedig mindenféle mesterséges eszközzel kerüli.

Előbb-utóbb mindenki eljut a nagyszombatig, a csendig. Véget ér a küzdelem. A feszült élet után jön valamilyen megnyugvás, vagy ennek a hiedelme. Ennek a csendnek sokféle neve van: nirvána, világszellem, „senki-ne-zavarjon” állapot, durvább esetben öngyilkosság. Krisztus nélkül erőlködésünk menthetetlenül kifulladáshoz vezet.

Jézus a feltámadásakor nemcsak a célnál vár, hanem elénk jön, hogy Szentlelkével áthassa ezt a furcsa földi zarándokutat.

A feltámadás hite nélkül olyan az életünk, mint amikor a repülő begyorsul a kifutópályán, és a végén nagy lendülettel belebicsaklik a földbe. A feltámadás tudata olyan, mint a felemelkedés biztos tudata.

Sánta János
235. hozzászólás
Létrehozva: 2011-03-14 20:10
Linda
Hozzászólások: 197
Nemzet és ünnep

Annyiféle oldalról elemzik manapság, hogy mennyire lehetünk nemzetiek, és mennyire kell európainak lennünk. A márc. 15-i naphoz sokféle emlék, és sokféle várakozás kötődik. Kiemelten gondolunk Magyarországra.

Úgy tűnik, hogy kellünk a világnak. Ha nem így lenne, már régen eltűntünk volna a történelem süllyesztőjében. Szellemi termékenységet adunk a többi népnek, pedig a saját házunk táján sokat békétlenkedünk. Ez a szellemi termékenység nem tölthet el büszkeséggel, nem vagyunk különbek másoknál, de nem vagyunk másodrangúak sem.

Fontos lenne, hogy az ünnepet senki se kezelje félelemkeltésre, vagy leszámolásra. Se eszközzel, se ruhával. Aki így tesz, az nem tudja, mi az ünnep, ill. nem Istent, hanem önmagát ünnepelteti. De ezáltal azt sem tudja, mi a hétköznap. Ezek az emberek állandóan önmutogatóan akarnak élni, mert félnek a háttérben maradni.

Mindenki valamilyen nép fiaként, lányaként látja meg a napvilágot, valamilyen kultúrába, nyelvi környezetbe születik bele. Bár korunkban egyre többször beszélnek világpolgárról is. Az igazi világpolgár a keresztény ember, mert Krisztus mindenkit megváltott. Ezért előbbre való kérdés az, hogy keresztények vagyunk-e, mint hogy melyik nép soraiba tartozunk. Őrizzük nemzeti identitásunkat, sorsdöntő kérdés ez, de még sorsdöntőbb, hogy krisztusiak vagyunk-e és így látjuk-e nemzeti hovatartozásunkat. A népek így tartoznak össze a mennyország várományosainak nagy családjában.

Sánta János
234. hozzászólás
Létrehozva: 2011-03-12 13:00
Péter1974
Hozzászólások: 1
Elozmény: ( Marika @ 2011-01-10 22:02)
János látta a Szentlelket

Keresztelő János látta, hogy a Szentlélek galamb képében leszáll Jézusra. Ez hasonlít arra, mintha egy villanyszerelő azt mondaná; látta az elektromos áramot.

Nyilvánvaló, hogy képtelenség. Csak a hatásait látjuk. Ami nem látható, arra a jeleiből és hatásaiból következtetünk. De mégis... Vajon ki látja jobban az elektromos áramot? A szakember, vagy egy olyan valaki, aki csak kicserélni tudja az égőt?
S vajon ki látja jobban a Szentlelket? Az, aki a világ dolgait csak tárgyként kezeli, amely szabadon adható és vehető, vagy az, aki mindenben és mindenkiben észreveszi a lelket, a benne rejlő szellemi többletet? Így a hívő ember számára minden élővé válik, a nem hívő számára pedig minden élettelenné.

Sánta János
Sajnos én nem tudok ilyen szépet írni.
A régi slégerek is lelki táplálékot jelentenek-pl:

Where are those happy days, they seem so hard to find

Whatever happened to our love
I wish I understood
It used to be so nice, it used to be so good

So when you're near me, darling can't you hear me
SOS
The love you gave me, nothing else can save me
SOS
When you're gone (when you're gone)
How can I even try to go on
When you're gone (when you're gone)
Though I try how can I carry on

You seem so far away though you are standing near
You made me feel alive, but something died I fear
I really tried to make it out
I wish I understood
What happened to our love, it used to be so good

So when you're near me, darling can't you hear me
SOS
The love you gave me, nothing else can save me
SOS
When you're gone (when your gone)
How can I even try to go on
When you're gone (when your gone)
Though I try how can I carry on

So when you're near me, darling can't you hear me
SOS
And the love you gave me, nothing else can save me
SOS
When you're gone (when you're gone)
How can I even try to go on
When you're gone (when you're gone)
Though I try how can I carry on
When you're gone (when you're gone)
How can I even try to go on
When you're gone (when your gone)
Though I try how can I carry on
233. hozzászólás
Létrehozva: 2011-01-10 22:02
Marika
Hozzászólások: 213
János látta a Szentlelket

Keresztelő János látta, hogy a Szentlélek galamb képében leszáll Jézusra. Ez hasonlít arra, mintha egy villanyszerelő azt mondaná; látta az elektromos áramot.

Nyilvánvaló, hogy képtelenség. Csak a hatásait látjuk. Ami nem látható, arra a jeleiből és hatásaiból következtetünk. De mégis... Vajon ki látja jobban az elektromos áramot? A szakember, vagy egy olyan valaki, aki csak kicserélni tudja az égőt?
S vajon ki látja jobban a Szentlelket? Az, aki a világ dolgait csak tárgyként kezeli, amely szabadon adható és vehető, vagy az, aki mindenben és mindenkiben észreveszi a lelket, a benne rejlő szellemi többletet? Így a hívő ember számára minden élővé válik, a nem hívő számára pedig minden élettelenné.

Sánta János
232. hozzászólás
Létrehozva: 2010-11-22 10:31
boros1124
Hozzászólások: 2
Üdvözletem!
Szeretnék megosztani mindenkivel egy könyvet, amely Teréz Anya életéről szól.
http://konyv-konyvek.hu/terez_anya_csodalatos_tortenetek
Kitűnő lelki táplálék lehet.
231. hozzászólás
Létrehozva: 2010-11-15 19:57
Ili
Hozzászólások: 728
Hogyan gyónjunk?

Lelkipásztorok részéről sűrűn elhangzik, hogy azok gyónnak, akiknek nem kellene, és azok nem gyónnak, akiknek kellene.
Persze, ez így igencsak sarkos, mert mindenkinek kell gyónnia, de elgondolkodtató tény, hogy hazánkban a katolikusoknak kb. 10 százaléka jár rendszeresen templomba, és közülük se mindenki igényli a bűnbánat szentségét. Magyarázni mindent lehet, de mindennek az ellenkezőjét is, így jobb, ha magunkba nézünk, mint a tékozló fiú, és ne várjunk addig, hogy a moslék mellől kelljen felállnunk. Isten képe nem tűnik el senkiből, csak a világ számtalan hatása mélyre döngöli.

Ha papként egy idegennel találkozom, már többször megtapasztaltam, hogy két dolog ugrik be nekik: a papi nőtlenség kérdése, a másik viszont az, amely nagy jel: „Nekem annyi bűnöm van, hogy több pap se lenne elég, hogy feloldozzon!” Ez a megszólalás már előszobája annak, amit a tékozló Fiúnál úgy írnak le, hogy magába szállt. Persze, lehet, hogy csak utána száll magába, ha már elment onnan a pap, és az is lehet, hogy nem jut tovább: Leszáll, aztán ott marad. Napokig, évekig, ki tudja, meddig.
A gyónáshoz az is kell, hogy ne maradjunk leszállva, hanem keljünk fel és menjünk a kegyelem forrásához Jézushoz, akit a gyóntató pap képvisel.

Sánta János
230. hozzászólás
Létrehozva: 2010-08-30 20:01
Ati
Hozzászólások: 160
Vajon létezik-e Isten?


Egy ember elment levágatni a haját, és megigazíttatni a szakállát. Ahogy a fodrász dolgozni kezdett, kellemes beszélgetésbe elegyedtek. Sok mindenről szót ejtettek, különféle területeken.
Végül szóba került Isten is, mire a fodrász határozottan kijelentette: "Én nem hiszem hogy Isten létezik."
- Miért ilyen biztos ebben? - kérdezte a vendég.
- Nos, csak ki kell nézni az utcára, hogy mindenki megértse, miért nem létezhet Isten. Most mondja meg őszintén, ha Isten létezne, hogy lehetne annyi beteg ember a világon? Hogy is hagyhatnának el szülők gyermekeket?
Ha Isten létezne, se szenvedés, se fájdalom nem lenne. El nem tudok képzelni egy szeretettel teli Istent, aki lehetővé teszi mindezt körülöttünk.
A vendég gondolkodott egy kis ideig, aztán úgy döntött, hogy nem válaszol a fodrász feltevésére, mert nem akart vitába keveredni.
Miután a fodrász befejezte a dolgát, a vendég fizetett, majd elbúcsúzott tőle és kilépett az utcára. A következő pillanatban szemébe ötlött egy ember, akinek hosszú, gondozatlan haja és loboncos szakálla volt. Piszkosnak és kultúrálatlannak tűnt.
A vendég visszafordult, és megint belépett a fodrászüzletbe, ahol megszólította a fodrászát:
- Tudja mit mondok? Nem léteznek fodrászok a világon!
- Hogy mondhat ilyet uram? - kérdezte meglepetten a fodrász.
Hiszen itt vagyok én, én fodrász vagyok, nem? Éppen most fejeztem be az ön hajának és szakállának rendbetételét.
- Nem, nem! erősködött a vendég. Fodrászok márpedig nem léteznek, hiszen ha léteznének, akkor nem lennének olyan hosszú, gondozatlan hajú és szakállú emberek az utcán, mint az az ember ott, látja?
- Ah, de hát attól még léteznek fodrászok! válaszolt a mester.
- Tehetek én arról, hogy az az ember nem jön be hozzám?
- Hát ez az! - bólintott rá a vendég. Éppen erről van szó! Isten is LÉTEZIK!

Tehet Ő arról, hogy az emberek nem fordulnak Hozzá, hogy nem keresik meg Őt? Ezért van olyan sok fájdalom és szenvedés a világon.
229. hozzászólás
Létrehozva: 2010-08-30 19:54
Ati
Hozzászólások: 160
Lendvai Zoltán plébános és a gyerekek

"A pap gördeszka gyorstalpalót tart Lentiben"



A gyerekek hozzászólásai:

Zoli atya! Alsó-tagozatban (még anno 1994-98) ő tanította nekünk a hittant a suliban. Tud kézen is járni, meg gólyalábon! Hatalmas egyéniség! Fantasztikus ember!
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Jaj de aranyos!Köszönjük neki!Bár minden Pap ilyen jó fej lenne, s így segítené a fiatalokat!
228. hozzászólás
Létrehozva: 2010-08-26 23:53
Ili
Hozzászólások: 728
Búcsúzás, de nem végleg



Megint elbúcsúzom egy kis időre. Erőt gyűjtve újra jelentkezem néhány hónap múlva. Az elmúlt időkben sokszor ismételtem önmagamat, és nem ez vezet jóra.

Jézus szavai olyan hatásosak voltak, hogy tovább csengtek az őrá figyelők értelmében. Életet adtak szavai. Azért hallgatok el én is egy időre, mert nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy ürességem töltelékének használjam azt, amit egyszer már elmondtam.

Ha érnek valamit szavaim, csengjenek tovább mindazokban, akiktől már eddig is annyi biztatást kaptam, de azokban is, akikről nem tudok, de figyelik a műsort. Ha bárkinek megerősítettem hitét, örülök neki, és ezért forduljunk hálával ahhoz, akiről mindig is igyekszem beszélni.

Továbbra is egyetlen cél vezérel: a Szentlélek hullámhosszára állítani magamat és másokat. Hiszem, hogy a jónak sokkal több jele van az emberekben és a világban, mint amennyiről szokás beszélni. Istenkapcsolatunkat össze lehet kuszálni a felszínen, de a mélyben nem. Ez adjon mindnyájunknak biztatást.

Sánta János
227. hozzászólás
Létrehozva: 2010-08-13 13:08
Jakab
Hozzászólások: 171
Vigasztalásra szorulunk

Életünk sokféle próbatétele közepette időnként vigasztalásra szorulunk. Bár ez gyermeteg dolognak tűnik, felnőtt ember nem is szívesen vallja be, de egy nehéz élethelyzetben mégis jólesik néhány együttérző szó a barátunk részéről.

Nem azért, hogy felülbíráljunk egy súlyos orvosi diagnózist, vagy egy méltatlan döntést visszavonassunk a felettesekkel, hanem egyszerűen azért, hogy ráhangolódjunk szerencsétlenül járt barátunk lelkiállapotára, aki talán éppen tőlünk kap lendületet az újrakezdéshez, mert az orvos, az ügyvéd vagy a többi hatóság szakirányú döntésétől biztos, hogy nem kap lendületet, hanem úgy érzi magát, mint akin győzött az intézmény.

Az intézménynek és képviselőinek nem dolga a lelki istápolás. Az intézménynek csak az a dolga, hogy az emberi kapcsolatok rendszere szabályosan folyjon. Ez fontos, de nem elég. A vigasztalás már nem elintéznivaló, nem zárható aktákba és grafikonokba, oda teljes ember, és ami a legfontosabb, idő kell. Mert azt a legnehezebb felvállalni, amiről előre látjuk, hogy nem tudjuk megoldani. Ezek a keresztek. Ilyen kereszt másokat vigasztalni, de mások vigasztalását is elfogadni.

Sánta János
226. hozzászólás
Létrehozva: 2010-08-07 13:11
Ili
Hozzászólások: 728
Egy csodálatos levél

Gyermekem…

Lehet hogy te nem ismersz engem, de én mindent tudok rólad… Zsoltárok 139,1
Azt is tudom, hogy pontosan mikor ülsz le, és mikor állsz fel… Zsoltárok 139,2
Minden utadat jól ismerem… Zsoltárok 139,3
Még a hajszálaidat is mind számon tartom… Máté 10,29-31
Mert képmásomra teremtettelek téged… 1Mózes 1,27
Anélkül hogy tudnád, bennem élsz, mozogsz, létezel… Apostolok Cselekedetei 17,28
Az én nemzetségem vagy… Apostolok Cselekedetei 17,28

Mielőtt megformáltalak az anyaméhben, már ismertelek… Jeremiás 1,4-5
Kiválasztottalak magamnak, a teremtés kezdetén… Efezus 1,11-12
Nem véletlen születtél, életed minden napja megíratott az én könyvemben… Zsoltárok 139,16
Én határoztam el születésed pontos idejét, és azt is, hogy hol fogsz élni… Apostolok Cselekedetei 17,26
Csodálatosan teremtettelek meg… Zsoltárok 139,14
Én formáltalak anyád méhében… Zsoltárok 139,13
Én hoztalak a világra születésed napján… Zsoltárok 71,6
Hamisan képviseltek azok, akik nem ismernek engem… János 8,41-44
Nem zárkóztam el tőled és nem vagyok haragtartó, hanem teljes szeretettel tekintek rád… 1János 4,16
Vágyom arra, hogy szeretetemmel elhalmozzalak… 1János 3,1
Csupán azért, mert a gyermekem vagy és én Atyád vagyok… 1János 3,1
Többet adok neked, mint valaha földi apádtól kaphatnál… Máté 7,11
Mert én vagyok a tökéletes Apa… Máté 5,48
Minden jó ajándék számodra, amelyet elfogadsz,
az én kezemből ered… Jakab 1,17
Mert gondoskodom rólad és megadok mindent,
amire szükséged van… Máté 6,31-33
A jövődre vonatkozó terveim mindig reménnyel vannak teli… Jeremiás 29,11
Mert örök szeretettel szeretlek téged… Jeremiás 31,3
Annyiszor gondolok rád, mint ahány homokszem van a tengerparton… Zsoltárok 139,17-18
Örvendek neked hangosan énekelve… Zofóniás 3,17
Sohasem unok bele abba, hogy jót tegyek veled… Jeremiás 32,40
Mert az én kincsem vagy… 2Mózes 19,5
Teljes szívemmel és lelkemmel vágyok arra, hogy örök életet adjak neked… Jeremiás 32,41
Hatalmas és csodálatos dolgokat akarok mutatni neked… Jeremiás 33,3
Megtalálsz, ha teljes szíveddel keresel engem… 5Mózes 4,29
Gyönyörködj bennem és megadom szíved kérését… Zsoltárok 37,4
Hiszen a jónak akarása is az én ajándékom benned… Filippi 2,13
Mindent megteszek érted, sokkal bőségesebben, mint ahogy azt el tudnád képzelni… Efezus 3,20
Én vagyok a leghűségesebb bátorítód… 2Thesszalonika 2,16-17
Atyád vagyok, aki minden nyomorúságodban
megvígasztal… 2Korinthus 1,3-4
Ha a szíved összetört, akkor közel vagyok hozzád… Zsoltárok 34,19
Mint ahogy a pásztor karjára veszi a bárányát, aképpen hordozlak szívemen téged… Ézsaiás 40,11
Egy nap minden könnyet letörlök a szemeidről… Jelenések 21,3-4
És megszabadítlak földi fájdalmaidtól… Jelenések 21,3-4
Atyád vagyok, és fiamként szeretlek, mint ahogyan Jézust szeretem… János 17,23
Mert Jézusban láthatod, hogy mennyire szeretlek… János 17,26
Ő az én tökéletes képmásom… Zsidókhoz 1,3
Azért küldtem el Fiamat, hogy bebizonyítsa, veled vagyok és nem ellened… Róma 8,31
És elmondja, hogy nem rovom fel vétkeidet… 2Korinthus 5,18-19
Jézus azért halt meg, hogy egymással megbékéltessünk… 2Korinthus 5,18-19
Az Ő halála volt a szeretetemnek legmélyebb kifejezése… 1János 4,10
Feladtam mindent, amit szerettem, azért hogy megnyerjem a te szeretetedet… Róma 8,32
Ha befogadod fiamat, Jézust, úgy engem fogadsz be… 1János 2,23
És soha, semmi nem választhat el téged az én szeretetemtől… Róma 8,38-39
Gyere haza, és a legnagyobb ünnepséget rendezem a tiszteletedre,amelyet a mennyország valaha is látott… Lukács 15,7
Én mindig Atya voltam, és mindig Atya leszek… Efezus 3,14-15
Az én kérdésem ez: Akarsz-e az én a gyermekem lenni?... János 1,12-13
Várok rád… Lukács 15,11-32

Szeretettel, Édesatyád.,
a Mindenható Isten
225. hozzászólás
Létrehozva: 2010-08-05 22:08
Ili
Hozzászólások: 728
A bölcs asszony

Volt egy nagyon gazdag ember, aki rendkívül kegyetlen és zsugori volt. A felesége jószívű és szeretetteljes volt, és mindenki iránt együtt érző. Az asszonyt mindenki szerette, a férjét azonban senki sem. „Isten ezt a rossz férjet adta nekem gondolta mégis a feleség, mit tehetnék hát? Senki sem szereti őt, úgyhogy legalább nekem szeretnem kell.” Így kedves volt hozzá, és éjjel-nappal szolgálta.

Éhínség tört ki a vidéken, és sok falubeli fordult hozzájuk segítségért. A feleség mindenkinek adott pénzt, és elárasztotta őket szeretetével és együttérzésével. A férj, zsugorisága ellenére, nem bánta a felesége nagylelkűségét. „Amíg nekem magamnak nem kell adnom, addig elégedett vagyok” – gondolta.

Amikor a feleség pénzt adott, az emberek azt mondták:
– Csak kölcsönvesszük a pénzt, vissza fogjuk fizetni!
– Nem, nem kell visszafizetnetek. Ajándékba adom. Fogadjátok csak el! – felelt az asszony.
– Nem – utasították vissza az emberek. – Visszafizetjük majd, ha vége az éhínségnek.
– Ha tényleg vissza akarjátok fizetni – felelt az asszony –, akkor aznap adjátok oda a pénzt, amikor a férjem meghal!

Némelyik embert megbotránkoztatta, hogy az asszony így beszél. Mások úgy gondolták, hogy amikor meghal a férje, nagy költségei lesznek a temetéssel, és azért kéri ezt.
Egyik fiuk épp ott volt, amikor az anyja ezt a furcsa kijelentést tette. A fiú mindkét szülőjét nagyon szerette, de amikor meghallotta, mit mondott az anyja, nagyon megharagudott. Elment az apjához, és elmondta neki a történteket.
– Anyám azt kéri az emberektől, hogy a halálod után fizessék vissza a pénzt, amit ad nekik.
Az apa nem hitt a fülének.
– Hogy mondhat ilyet? – kérdezte.
– Mindig kötelezettség nélkül szokott pénzt adni. Most miért kéri hát, hogy adják meg a pénzt, és miért kell ennek a halálom után történnie?
A férj odament a feleségéhez, és megkérdezte: – Mondd meg nekem, miért kéred az embereket, hogy a halálom után adják meg a pénzt?
– Nem érted ?– válaszolt az asszony. – Az emberek nem szeretnek téged. Tulajdonképpen gyűlölnek. Mindenki azt szeretné, hogy már ma meghalj, de sok pénzt fogadtak el tőlem, és az emberek természetüknél fogva nem akarják visszafizetni a pénzt. Mostantól fogva ahelyett, hogy a halálod járna az eszükben, azért fognak imádkozni Istenhez, hogy tartson téged életben, hogy ne kelljen visszafizetniük a pénzt. Szeretném, ha még hosszú, hosszú évekig élnél! Ki tudja, egy nap talán te is szerető, jószívű és együtt érző leszel. Megtréfáltam őket. Szeretném, ha azért imádkoznának Istenhez, hogy élj. Ez boldoggá tesz engem. Kit érdekel a pénz? Azt akarom, hogy nagyon sokáig élj!

A férjet nagyon meghatotta felesége bölcsessége és iránta érzett szeretete. Megfogadta, hogy könyörületesebb lesz másokhoz.
224. hozzászólás
Létrehozva: 2010-07-27 15:19
Marika
Hozzászólások: 213
Az várakozik, aki szeretne valamit kapni

A beteg vár az orvosra, mert meggyógyítja. A bűnbánó vár a papra, mert meggyóntatja. Az ügyfél vár a hivatalban, mert igénybe vesz valami szolgáltatást. Az utas vár a vonatra, mert gyalog nem tudna messzire elmenni. A vizsgázó vár a vizsgáztatóra, mert megadja neki a végzettséget.


Mindenki, aki valamire vár, azért teszi, mert rászorul valami többre.

Akire sokan és sokat kénytelenek várni, könnyen eshet abba a hibába, hogy elkezdi tudatosan várakoztatni az embereket.

Isten az egyetlen kivétel mindkét szempontból. Ő nem azért vár, mert híjával van valaminek, hanem azért, hogy adjon, és Isten soha senkit nem várakoztat. Ha azt érezzük, hogy Isten nem válaszol, arról csak mi tehetünk, mert még nem tudunk eléggé olvasni a jeleiből. Másrészt Isten nem válaszol mindenkinek ebben az életben, hanem az örök életben tapasztaljuk meg válaszait. Ha mindenki mindenre e világban kapna választ, nem volna értelme az örök boldogságnak.

Sánta János
223. hozzászólás
Létrehozva: 2010-07-27 15:15
Marika
Hozzászólások: 213
Lélek és igazság

Létezik lelketlen igazságosság, és létezik igazságtalan lelkület is. Az egyik túl merev, a másik túl könnyelmű magatartást eredményez. Mindkettő helytelen.


A Mennyei Atyát Lélekben és igazságban kell imádnunk. Lélekben és Igazságban jutunk az Atyához. Az első Isteni Személy, az Atya küldi a második Isteni Személyt, aki az Igazság, és kettejük közös lelke a Szentlélek, aki J. feltámadása után tölti el az embert teljesen.

Személyek által imádjuk az Atyát, hogy személyes legyen imádásunk, azaz találkozzék személyünk Isten személyeivel. Ez az imádás túl van minden szabályszerű imádáson, és mindenféle intézményes vallásossági formán. Ezekre szükség van, de soha ne váljék megszokottá, hogy Isten partnerei lehetünk.

Többet ér egy nem hívő ember őszinte felsóhajtása Istenhez, mint egy hívőnek tartott ember szokásossá merevedett imája, amelyet talán csak azért mond el, hogy túl legyen rajta. Imádság-e az életem? Hagyom-e, hogy Isten még alakíthasson, vagy már kellően vallásosnak tartom magam? Ha a Szentlélek erejében imádkozom, akkor vagyok igaz mások felé is.

Sánta János
222. hozzászólás
Létrehozva: 2010-07-23 17:19
Linda
Hozzászólások: 197
Az úr és a szolga




Kit szolgálunk? Az urat vagy a szolgát? Jézus azt mondja, nem nagyobb a szolga uránál, sem a küldött a küldőjénél. Ha mindig csak a szolga látszik, akkor el lehet felejteni, hogy neki is van ura, és a szolgából alkotunk urat. Úgy tűnik. mintha a szolgának néha nem lenne felettese.

Úrból csak egy van, szolgából viszont sok. Ezért ha a szolgát szolgáljuk, akkor sokkal jobban le vagyunk terhelve, s ráadásul úgy érezzük, hogy nem annyira szívből jön a munkánk, hanem külső előírásoknak engedelmeskedünk.

Az úr ismer bennünket, a szolga kevésbé. Ezért az úr úgy parancsol, hogy az nekünk szól, s ha teljesítjük, akkor azt érezzük, hogy valami nekünk való dolgot teszünk. Ha a szolga parancsol, azt kevésbé érezzük magunkénak, mert a szolga az önismerettel is el van foglalva, kevesebb ideje jut tehát a reá bízottakra.

Mindannyiunkra vannak bízva emberek. S ugyanazt a Jézus Krisztust kell megjelenítenünk. Kikerülhetetlen tehát, hogy mint szolgák, mi is irányítsunk másokat. Tegyük ezt úgy, hogy a ránk bízottaknak az egyetlen Úr jusson eszükbe.

Sánta János
221. hozzászólás
Létrehozva: 2010-07-19 15:04
Jakab
Hozzászólások: 171
Nem élt, mert félt

Sokak sírfelirata lehetne. A szeretetnek nem a gyűlölet az ellentéte, hanem a félelem. Lebénítja az embert, nem enged szabad kibontakozást képességeink számára. A gyűlölet is életellenes, de a félelem még inkább.

Persze, a kettő egy tőről fakad. Valahogy úgy viszonyulnak egymáshoz, mint az előszoba a nagyszobához. A félelmen át vezet az út a gyűlölethez. Úgy tűnik, mintha az eddigieket megcáfolná az emberi magatartás két fajtája.
Vannak, akik nagyon félnek mindentől de a világért sem állítanák magukról, hogy bárkit is gyűlölnek. A másik az a fajta, aki nagyon gyűlöl valamit vagy valamit, és mellesleg bátor ember, s úgy tűnik, nincs benne semmi félelem.

Még ezek az végletes formák sem döntik romba alapvető képletünket: Aki fél, az nem mer cselekedni. Vagy ha mer, akkor félelmet gerjeszt maga körül, és ezzel teremt saját lelkében egyfajta hamis biztonságot. A félelem és a gyűlölet összekapcsolható a remek magyar közmondással: Legjobb védekezés a támadás.
A szeretet megtanít arra, hogy egyrészt merjünk lépni a másik felé, azonban ne úgy lépjünk, hogy lerohanjuk őt, hanem engedjük, hogy szóhoz jusson.

Sánta János
220. hozzászólás
Létrehozva: 2010-07-17 13:58
Ati
Hozzászólások: 160
Kármel hegye

Ismerős az Ószövetségből, de velünk él az Újszövetségben is. Illés próféta itt mutatta be áldozatát, amellyel az idegen hitű papok előtt bizonyította Jahve erejét. A középkorban remeték költöztek a Kármel hegyre, s innen indul el a kármelita rend, amely hazánkban is végzi áldásos szolgálatát.

A hegy mindig is jelképes volt az istenkereső ember számára. Magasságával, félelmetes mivoltával és azzal, hogy a közönséges, úm. lapos világból kiemelkedik. Aki felmegy a hegyre, közelebb kerül Istenhez. Talán ez a titka a hegymászásnak is. Ők se tudnak igazi magyarázatot adni, miért vállalnak annyi kockázatot.

Máté evangéliumában Jézus hegyi beszédet tart. Máté három fejezetben gyűjti össze mindazt, amit Jézus elmond Isten országáról, és itt találjuk a keresztény erkölcsi alapokat is. Lukács evangéliuma szerint Jézus nem hegyen, hanem egy sík mezőn mondja el beszédét. De ezzel a hegy jelképe nem tűnik el, hanem azt kell észre vennünk, hogy maga Jézus személye, az ő közelsége emeli magasba tekintetünket. Ő lesz az a hegy, aki segít, hogy ne süllyedjünk el, hanem magasra jussunk.

Sánta János
219. hozzászólás
Létrehozva: 2010-07-12 16:48
Ili
Hozzászólások: 728
A halál pillanatában

A halál pillanatában lelkünk leveti testünket, mint elhasznált ruhát. De nem marad ruhátlan, hanem Istentől kap új ruhát, dicsőséges testet. Ezt a dicsőséges testet most azonban még nem látjuk.

Az apostolok látták Jézus feltámadt testét, és ez elég biztatás nekünk, hogy Isten képes bennünket is újjáalkotni úgy, mint Jézust. Amikor gyerekek vagyunk, és növünk, testünk még könnyedén engedelmeskedik lelkünkben fejlődő személyünknek. Amikor felnőtté válunk, elkezd megállni testünk fejlődése, személyes lelkünk viszont nem áll meg, hanem testünket felhasználva sokfajta módon kifejezi, hogy létezünk és dolgozunk.

Aztán testünk elkezd kopni és töredezni, mígnem elérkezik az a pillanat, amelyet halálnak nevezünk. Ez a pillanat azonban nem pusztulás, hanem átöltözés. Amikor utcai ruhából ünneplőbe öltözünk, nem a nyilvánosság előtt tesszük, hanem félrehúzódunk. Egy ilyen félrehúzódás a halál. Bemegyünk utcai ruhában és kijövünk ünneplőben. Ilyen a feltámadás is.

Sánta János
218. hozzászólás
Létrehozva: 2010-07-12 16:43
Ili
Hozzászólások: 728
Hamis alázat

Sokan azt mondják, Jézus igen, egyház nem. Jézust elfogadják, de nemet mondanak arra, hogy közösséggé alakította volna az emberiséget. Hogy jönne ő ehhez, hiszen Péterrel szólva, bevalljuk bűnösségünket az úr előtt. Igen, csak Péter mást is mondott. Pl. háromszor megvallotta, hogy Jézust szereti.

Miért tartjuk elképzelhetetlennek, hogy Isten munkatársai legyünk. Egyszerű a válasz: mert nem akarunk szabadulni bűneinktől. Kényelmünktől, és megszokott életkeretünktől. Akármilyen vásott ez a világ, könnyű megszokni.
Jézus akart egyházat, s minél több idő telik el, annál inkább biztos, hogy fentről ered, hiszen semmiféle szakadás nem tette tönkre. Egyáltalán nem baj, hogy a felekezetek arról vitáznak, melyik közösségben mennyire van jelen Krisztus, addig se csinálnak a tagjaik nagyobb kárt. Amíg Krisztusról vitázunk, addig is a tiszta szentséggel vagyunk elfoglalva. Jobb dolog a szentségen vitázni, mint a moslékkal jóllakni.

Sánta János
217. hozzászólás
Létrehozva: 2010-07-03 00:57
Jakab
Hozzászólások: 171
Mária látogatása Erzsébetnél

A mai ünnep magyar elnevezése Sarlós Boldogasszony. Azt ünnepeljük, hogy Szűz Mária meglátogatja Erzsébetet. A magyar ember az aratással köti össze, mint Szent Péter és Szent Pál ünnepét is. Nyilván azért, mert Mária és Erzsébet találkozása termékeny volt.

Sőt az egész emberiségre nézve termékeny volt, hiszen már szívük alatt hordozták azokat, akik az üdvösségtörténetünk fordulatát hozták, Keresztelő Jánost és Jézust. Találkozik két édesanya, s rajtuk keresztül találkozik Keresztelő János és Jézus. Nem a Jordánnál találkoznak tehát először, ahol Jézus felvette a jánosi keresztséget, hanem most találkoznak először.

Teljesen közönséges dolognak tekintjük, amikor találkozunk valakivel, de mi magunk is megtapasztaljuk, hogy egy átlagosnak induló találkozás sokszor olyan eredményt hoz, amely hosszú időre meghatározza kapcsolatunkat, akár jó akár rossz értelemben. Több rejlik egy találkozásban, mint hogy csak együtt legyünk és ne külön. Isten közösség, hiszen háromságos Istent imádunk és nem magányos istent.

Minden emberi találkozásunk magában hordozza mások későbbi találkozásainak minőségét is.

Sánta János
216. hozzászólás
Létrehozva: 2010-06-07 15:49
Linda
Hozzászólások: 197
Isten Országa

Ország a Birodalomban

Jézus apostolai visszatértek missziós útjukról. Jézustól kapott hatalmukkal az Isten Országát hirdették, a Római Birodalom Judea provinciájában. Judea, Heródes negyedes fejedelem fennhatósága alatt állt. Az Isten Országának hírére Heródes zavarba jött, mert egyesek Jézusról azt állították, hogy Keresztelő János, mások pedig azt, hogy Illés próféta. Heródes tisztán akar látni ebben az ügyben, Keresztelő János nem lehet, hiszen Jánost ő fejeztette le. Heródes tudni akarja, hogy kicsoda ez a Jézus, azon van, hogy találkozzon vele.

Az Ország Áldása

Az apostolok beszámoltak Jézusnak mindarról, amit tettek, amiben fáradoztak. Jézus vissza akar vonulni tanítványaival egy csendes, magányos helyre, hogy kissé kipihenjék magukat. Amikor az apostolok a tó túlsó, településektől távoli partján kikötöttek nem a magány és a csend várta őket, hanem emberek sokasága. Jézus tartózkodási helye mozgósítja azokat, akik tekintélyüket, hatalmukat féltik Jézustól, és azokat is, akik az Isten Országának az áldásaiért keresik Jézust. Míg Isten áldása egyetemes; „fölkelti napját jókra is, gonoszokra is, esőt ad igazaknak is, hamisaknak is” Mt 5:45b, addig Isten szabadítását, csak kevesen fogadják be a szívükbe. Egy alkalommal Jézus tíz leprást gyógyított meg, tízen vették az Isten áldását, de csak egy akadt közülük, aki vette az Isten szabadítását is, aki hálás szívvel, az Istent magasztalva visszatért Jézushoz. Vö. Lk 17:11-19

Az Ország Ereje

Isten nem azt nézi, ami nincs, hanem azt, ami van, amik vagyunk, és amivel rendelkezünk. Rajtunk könnyen úrrá lesz a pesszimizmus, ez sincs, az sincs, ami pedig nincs azzal nincs mit kezdeni. Ami van, bármily csekély is legyen, azzal tudunk mit kezdeni az, az Isten kezében is át tud alakulni, meg tud sokasodni. Az apostolok felmutatják a tényeket; két hal, öt kenyér, ötezer ember. A tényekkel nem lehet vitatkozni, a tényeket csak el lehet fogadni. Az apostolok a világ szemében furcsán viselkedhettek, amikor a tények ellenére cselekszenek; letelepítik evéshez az embereket, amikor tudják, hogy nincs mit adniuk. Az indíték a motiváló erő nem látható. Nem látható, hogy az apostolok bíznak Jézusban, remélnek benne és szeretik őt annyira, hogy a tények ellenére is engedelmeskednek neki.

Az Ország Szabadítása

Az előző nap megvendégelt sokaság másnap, a kafarnaumi zsinagógában megtalálta Jézust. Jézus alaposan bemutatkozik, a személyéhez kötődő, eltolódott hangsúlyokat a helyére teszi. Jézus elsősorban Szabadító, Jézus az örök élet kenyere, Jézus önmagát adja eledelül, hogy aki eszi az ő testét és issza az ő vérét, örökké éljen. Jézus bemutatkozása után sokan elhagyták azok közül is, akik korábban követték vele tartottak. Isten áldása kell, de Isten nem kell! Jézus apostolai is elbizonytalanodtak, kénytelen nekik szegezni a kérdést: „Ti is el akartok hagyni?” Az egyház létszáma egy főre zsugorodott, csak Péter a sziklaalap maradt meg. Péter apostol nem egyeztet a többiekkel, nem teszi fel szavazásra a kérdést, akár egyetértenek vele, akár nem, a többiek nevében is, remélhetőleg a mi nevünkben is válaszol: "Uram, kihez mennénk? Tiéd az örök életet adó tanítás. Mi hittünk és tudjuk, hogy te vagy az Isten Szentje." Jn 6:68-69

Kerékjártó Mihály
215. hozzászólás
Létrehozva: 2010-06-01 16:28
Jakab
Hozzászólások: 171


Május a Szűzanya hónapja

Május hónapban különös tisztelettel fordultunk a Szűzanyához. 13-án a fatimai jelenés évfordulója kapcsán is.

A Mária-tiszteletet nem ritkán összetévesztjük valamiféle vallási érzelemmel. Persze, ez is fontos. Nagy baj lenne, ha örömünket és szomorúságunkat nem osztanánk meg Istennel. De a Szűzanya tisztelete mégis több ennél. A máriás lelkület azt jelenti, hogy Mária szemével nézünk Jézusra. S nemcsak akkor, amikor örülünk, vagy szomorkodunk, hanem mindig, a legközönségesebb hétköznapon, és a legátlagosabb teendőinkben is. Mert ha Mária tekintetével nézünk Jézusra, akkor elfogadjuk, hogy Isten nem mindig úgy válaszol, ahogy várjuk. És nem is feltétlenül akkor, amikor várjuk.

Máriának szent Fia bőven okozott meglepetéseket. A Szentírás ezt megemlíti néhányszor, de a valóságban biztos, hogy sokkal többször előfordult. Jézuson keresztülcsillog Isten nagysága, és ez növelte Mária hitét. A bűn nélküli fejlődés, amelyben követnünk kell a Szűzanyát.

Sánta János
214. hozzászólás
Létrehozva: 2010-06-01 16:24
Jakab
Hozzászólások: 171
Szentháromság vasárnapja

Holnapután ünnepli a keresztény világ a Szentháromság vasárnapját.
„Benne élünk, mozgunk és vagyunk” mondja a Szentháromságról szóló egyházi énekünk. Az egyik legnagyobb hittitok, mégis a legközelebb áll hozzánk, olyannyira, hogy észre sem vesszük, mert amiben benne élünk, mozgunk és vagyunk, arról nehezen veszünk tudomást.

Minden kezdet az Atyára utal, minden fenntartás a Szentlélekre, és minden befejezés a Fiúra. S ez nemcsak a helyes cselekedetekre igaz. Még a bűnös helyzetek kezdetekor, fenntartásakor, és befejezésekor sem tudjuk megtagadni a Szentháromságot. A Szentháromságot csak egyféleképpen tagadhatjuk meg, ha direkt nem tartunk bűnbánatot. Ezt nevezi Jézus Szentlélek elleni bűnnek, amelyre nincs bocsánat.

Ha nem tartunk bűnbánatot, akkor elnyomjuk a Szentlelket, és így máris összekeveredik bennünk az Atyáról és a Fiúról alkotott kép. Nézzünk csak szét: minden bűnben felszínre kerül a kapkodás. Amikor összekeverjük a kezdetet a véggel, az Atyát a Fiúval. Az eredmény valamiféle örökkévalóság-szimuláció lesz, lélektelenek leszünk, és rettentő unalmassá válik az élet.

Ha nem használjuk fel helyesen az időt, tehát kapkodunk, vagy lustálkodunk, akkor menthetetlenül Isten helyére fogunk pályázni. Fogadjuk el a Jézus invitálását a szentháromságos életre, hogy teljes emberek legyünk.

Sánta János
213. hozzászólás
Létrehozva: 2010-06-01 16:22
Jakab
Hozzászólások: 171
Boldog Salkaházi Sára vértanú

Ma van Boldog Salkaházi Sára vértanú, szociális testvér ünnepe, akit egyházunk 2006-ban avatott boldoggá. 1944. Karácsonyán halt vértanúhalált. Túllátott korának veszedelmein, pedig akkortájt bőségesen uralkodott a félelemkeltés a nyilas-uralom miatt.

Az ember elcsodálkozik, mi ad erőt egy embernek, hogy látszólag elveszve értelmét lássa életének. Ő sem, és számtalan vértanú társa sem mazochista öntetszelgésből dobta oda életét a gyilkosoknak. Ha így lenne, nem is avatta volna őket boldoggá az Egyház. A vértanúk az igazi távlat emberei, akik teljesen Istenre bízzák, hogy mikor és hogyan válik életük mások javára. Ez azért figyelmeztetés, mert az ún. átlagkeresztények (roppant szerencsétlen szó, de mégis a köztudatba került) sokszor panaszkodnak, hogy nincs eredménye fáradságuknak.

Az a baj, hogy a nem merünk eléggé Istenben bízni, hanem hitünk eredményességét mértékegységekkel akarjuk mérni. Pl. úgy, hogy 20 év keresztény példaadás eredményére 2 gyermeknek és négy unokának vallásossá kell válnia – a mi fogalmaink szerint. S ha nem így történik, akkor kétségbe esünk, vagy elfásulunk. Tépelődünk, hogy mit rontottunk el. Valójában semmit, csak elfelejtettük, hogy az igazi krisztushit nem emberi produkció eredménye, hanem fentről jövő ajándék. De emellett mégis számít, hogy mit teszünk fiataljainkért. Isten nem az eredményességet kéri számon, hanem a szándékunkat.

Evilági síkon a vértanúk a világ legeredménytelenebb emberei, Isten kegyelmi mozgásterében pedig a legeredményesebbek.

Sánta János
212. hozzászólás
Létrehozva: 2010-06-01 16:21
Jakab
Hozzászólások: 171
Még rászorul

Jézus feltámadt a halálból, s ez már érvényesül a megkeresztelt ember életében, de még nem egészen. A hiányt éppen az mutatja, hogy még rászorulunk földi dolgokra. Sőt egyesek kifejezetten ez irányba mennek el; kiiktatják életükből a szellemi dolgokat, s annál nagyobb anyagdarabokat birtokolnak, pl. autót, villát, hajót, miegymást, vagy az embereket is csak fogyasztónak nézik.

Több-kevesebb anyagi értékre mindenki rászorul, szellemi dolgok vonalán a versenyre, az összehasonlításra, és amire rászorulunk, az jár. Amire viszont nem szorulunk rá, az ajándék vagy luxus. S minél krisztusibb életet él valaki, annál kevesebb dologra szorul rá. Hiszen Isten se szorul rá senkire és semmire. Nincs benne hiány, mert teljes.

Rászorultságunk részben bűnös, részben bűntelen. Ha valaki tudatosan mindig azt táplálja magában, hogy neki minden jár, ami eszébe jut, ez bűnös dolog. S ha nem bírja megszerezni, panaszkodik. De ha valaki odáig eljutott, hogy fáj neki a bűnös kötődés, az jó úton jár. Benne a Szentlélek már kezdi lebontani a földi érdekek hálóját. Rászorul, de már csak a gyónásra.

Így lesz a kényszerből önkéntesség, és a félelemből szeretet.

Sánta János
211. hozzászólás
Létrehozva: 2010-06-01 16:18
Jakab
Hozzászólások: 171
A szűk kapu

Jézus mondja, hogy a szűk kapun menjünk át, amely az örök életre visz. Létezik széles kapu is, amely a kárhozatra visz. Ezek szerint ha valaki üdvözülni szeretne, sok kényelmetlenséget kell vállalnia, míg azok, akik úgy döntenek, hogy elkárhoznak, kényelmesen ballaghatnak előre.

No, de miféle kapuk ezek? A mennyország kapujáról sokszor hallunk, jelképesen Péterre lett bízva a kulcsár szerepe, de miféle a pokol kapuja? Az egész olyannak tűnik, mintha sokkal többen lennének az elkárhozottak, mint az üdvözültek. Pedig Isten mindenkit üdvözíteni akar. Ha nem így lenne, valószínűleg nem foglalkozott volna velünk a bűnbeesés után.

A szűk kaput úgy is érthetjük, hogy egészen egyszerűen nem fordulhatunk magunkba, hanem fejlődnünk kell egy Isten által öröktől létező terv szerint. Mindenkit a maga lehetőségei szerint szólít az Úr az egyre nagyobb jó felé. Állandó zarándoklat, buktatókkal tarkítva, de ezekből mindig fel lehet állni. A széles kapu és a pokol kapuja pedig nem más mint fejlődésképtelennek nyilvánítani magunkat, és Isten nélkül önmagunkba csavarodni. De nem betegség miatt, hanem önfejűségünk miatt.

A szűk kapuhoz szűk út vezet, de közben sokat fejlődünk. Minél szélesebb a kapu, annál rövidebb út vezet hozzá – de a kapun túl semmi nincs. Bízzunk abban, hogy ebbe a semmibe még senki nem zárult bele.

Sánta János
210. hozzászólás
Létrehozva: 2010-05-22 14:44
Marika
Hozzászólások: 213
A Miatyánk az imádságok imádsága

Minden vallásnak vannak imái. Az ember őszintén fel tud sóhajtani Istenhez még akkor is, ha zavaros az istenképe. Azt imádjuk, amit, vagy akit Istennek tartunk. Persze az lenne az üdvös, ha mindenki rátalálna a szentháromságos egy Istenre.

Ebben segít a Miatyánk. Az egyetlen imádság, amelyet maga Isten tanított. A benne foglalt kérések összefoglalnak minden lehetséges emberi kérést. A hétköznapi kéréséket is, mert erre vonatkozik az, hogy mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma.
A Miatyánkot Istentől kaptuk, tehát fel kell hozzá nőni. Soha nem lehet tökéletesen imádkozni, mert amit tartalmaz, azt nem tudjuk teljesen megvalósítani. De szabad, sőt kell is imádkozni gyengeségeink ellenére is, mert a Szentírás szavaival élve a Szentlélek sóhajtozik bennünk, hogy helyesen imádkozzunk.

Sánta János
209. hozzászólás
Létrehozva: 2010-05-07 21:37
Judy
Hozzászólások: 42
Egy gondolatmenet egy kérdésre....

Vannak dolgok
melyek megértéséhez kevés az ész.
Vannak dolgok,amihez nem lehet a logika mentén
meglelni az igazságot.
Vannak dolgok,amikhez nem a materiális tudás a megoldás.
Vannak dolgok, amiknek megértéséhez nem a magas IQ a megoldás.

Vannak dolgok,amikhez a szív segítségét vesszük igénybe,
Vannak dolgok,amikhez a lélek hangja a megoldás.
Vannak dolgok,amiket nem megérteni, elemezni, mérlegelni,
egyszerűen csak elfogadni kell, hogy megértsük az isteni igazságot.
Hirdetés
Hasznos oldalak Impresszum Copyright Médiaajánlat Vélemény Oldaltérkép