Keresztény vallások összefoglaló oldala
Ajánlom az oldalt másnak Hozzáadás kedvencekhez
Főoldal Történelem Ünnepek Böngésző Gyermekeknek Galéria Fórum Eseménynaptár Archívum
Ön jelenleg itt van: Főoldal - Hírek
Keresztény Magyarország Portál - Hírek - Vallások összefoglaló oldala! - vallás, egyház, katolikus, református, evangélikus, teológus, templom, szent, egyháztörténelem, ünnep, szertartás, képeslap, fórum, hírek
Friderika napja
2 felhasználó online
0 tag, 2 vendég



Képek a galériából

Monarchia címer
Feszület a Vatikáni Rádió egyik stúdiója falán, Topor M.
Robbanás a közösségi internetezés világában
2008-12-03 Forrás: Hírszerző
Tudni szeretné, legjobb barátai merre bóklásznak a neten? Meg szeretne beszélni egy vicces videót, amit éppen most néz? A Facebook most elindított szolgáltatása új mérföldkövet jelenthet annak a 120 millió embernek az életében, akik használják a közösség oldalt.
A Facebooknak hála, mostantól a barátainkat valós időben "magunkkal vihetjük" arra a weboldalra, ahol éppen vagyunk, és megoszthatjuk velük azokat a tartalmakat, amelyek számunkra izgalmasak, sőt beszélgethetünk is róluk. Mindezt a legnagyobb közösségi oldal legújabb szolgáltatása (Facebook Connect) teszi lehetővé. Segítségével a Facebookon használt azonosítóval más oldalakra is bejelentkezhetünk, az ottani aktivitást pedig az ismerősök számára láthatóvá teszi.

Röviden ez azt jelenti, hogy bárki számára, akivel a Facebookon ismerősként szerepelünk, nyitott könyv lehet az interneten töltött szörfölésünk. A korábban kirobbant botrányok miatt a Facebook azt ígéri, hogy a szolgáltatás mindenki számára olyan lesz, amely nem veszélyezteti a személyiségi jogaikat.

Élvezhetjük, persze nem itthon

Természetesen egyelőre csak amerikai oldalakon élvezhetjük a közösségi böngészés legújabb vívmányát. A következő hetekben ugyanis több jelentős weboldal is kiegészíti majd oldalait ezzel a lehetőséggel, közöttük van például a Discovery Channel, a The San Francisco Chronicle és a Digg.com is. A The New York Times szerint a Facebook új szolgáltatás előfutára is lehet a Szilícium-völgyben formálódó, meglepő elképzeléseknek.

De mi lehet a cél valójában? Az elképzelés szerint a jövőben az internet óriásai ahelyett, hogy saját maguknak építenének fel a felhasználóikról egy méretes adatbázist, egy részét az adatoknak inkább megosztanák egymással, így a júzereknek nem kellene ugyanazokat az adatokat újra és újra megadni, ha valamelyik oldal szolgáltatását igénybe szeretnék venni. A szakértők szerint ez segít majd létrehozni az új "közösségi internetet", ugyanis olyan oldalakra is beszivárog majd a kommunikáció, ahol eddig az elképzelhetetlen lett volna.

Nézzünk egy példát, hogyan és mire lesz használható az új applikáció. Éppen egy videót nézünk egy portálon és szeretnénk elküldeni az ismerőseinknek, megvitatni az ott látottakat. Ezentúl nem lesz szükség a videót előbb elküldeni (mondjuk MSN-en) a barátainknak és utána külön-külön beszélgetni róla. Egyetlen kattintással tájékoztathatjuk őket arról, hogy éppen mit nézünk, és egy ablakban azonnal el is kezdhetünk beszélgetni.

"Mindenki arra törekszik, hogy a saját oldalát próbálja úgy alakítani, hogy minél több közösségi szolgáltatást nyújtson a látogatóknak. De mi lehetne annál jobb, mint egy olyan rendszerre építeni az egészet, amit mindenki ismer" - nyilatkozta Sheryl Sandberg a Facebook operatív vezérigazgatója, aki korábban a Google globális operatív és online sales alelnöke volt. Idén egyébként a MySpace, a Yahoo és a Google is bejelentett ehhez hasonló kezdeményezést, amelyek közül mindegyik a felhasználók életét könnyítené meg egyes oldalakon. Annyival jár előttük a Facebook, hogy ők a saját adatmegosztó technológiájukat használják.

Korábban már megjárták

Ez az erőfeszítés különösen fontos annak a Facebooknak, amely korábban a Web 2.0 szinte határtalan fellendülésének ígéretével állt a felhasználói elé. Sandberg hozzátette, hogy természetesen arra számítanak, hogy a szolgáltatás jelentős forgalomnövekedést és oldalletöltést generál az oldalon, ez pedig a hirdetések árában is jelentkezni fog. Az oldal üzemeltetői 2007 végén döntöttek úgy, hogy kísérleti jelleggel megnyitják a honlapot a reklámügynökségek előtt, ami azonban nem okozott osztatlan sikert felhasználók körében. A cégeknek lehetőségük nyílt a Facebook regisztrált tagjai online mozijegy-, könyv- és ajándékvásárlási szokásainak a feltérképezésére, a Facebook Beacon nevű kezdeményezés keretében.

Minden internetes vásárlás után egy kis ablak jelent meg a regisztrált tagok képernyőjén, amelyben arról tájékoztatják őket, hogy a tranzakciót feljegyezték és a rögzített adatokat reklámcélokra használták fel. A korábban a Beacon kampányért is elnézést kérő Mark Zuckerberg csak annyit mondott, hogy világos és egyszerű szolgáltatást kívánnak bevezetni, viszont abban biztosnak kell lenniük, hogy a felhasználók értik annak a lényegét.
Hirdetés
Hasznos oldalak Impresszum Copyright Médiaajánlat Vélemény Oldaltérkép