Keresztény vallások összefoglaló oldala
Ajánlom az oldalt másnak Hozzáadás kedvencekhez
Főoldal Történelem Ünnepek Böngésző Gyermekeknek Galéria Fórum Eseménynaptár Archívum
Ön jelenleg itt van: Főoldal - Hírek
Keresztény Magyarország Portál - Hírek - Vallások összefoglaló oldala! - vallás, egyház, katolikus, református, evangélikus, teológus, templom, szent, egyháztörténelem, ünnep, szertartás, képeslap, fórum, hírek
Jusztin napja
5 felhasználó online
0 tag, 5 vendég



Képek a galériából

A szent család Egyiptomba menekül
"Fájni fog" - drágább, de egységes lesz a budapesti parkolás
2008-12-04 Forrás: Hírszerző
A BKV-tarifákhoz igazítaná a parkolási díjakat a főváros, ugyanis míg a jegy- és bérletárak jelentősen emelkedtek az elmúlt években, a parkolási díjak reálértéken csökkentek, s ez ellentétes a Városháza közösségi közlekedést előnyben részesítő filozófiájával. Az új stratégia egységesítené Budapesten a parkolást; várhatóan bővül a fizető zóna, az ingyenes parkolást lehetővé tevő engedélyek kiadását pedig szigorítanák.
Akár jövő év áprilisától bevezethető lesz Budapesten az egységes parkolási rendszer; Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes erről szóló javaslatát kedden tárgyalta a Főpolgármesteri Kabinet, amely az önkormányzat tulajdonában lévő Parking Kft.-t kérte fel a stratégiai terv elkészítésére, illetve az önkormányzati, szakmai és társadalmi egyeztetések lefolytatására.

Gyarmati Zoltán, a Kft. ügyvezető igazgatója a Hírszerzőnek elmondta: a stratégia célja, hogy a parkolási díjakat a BKV tarifáihoz igazítsák, a jelenlegi rendszer ugyanis ellentmond a városvezetés azon törekvésének, hogy a közösségi közlekedés versenyképesebbé váljon. Jellemző, hogy míg az elmúlt években a BKV-vonaljegy ára 70 százalékkal emelkedett, addig a parkolási díjak reálértéken 22 százalékkal lettek alacsonyabbak.

Emiatt az első díjemelés - ahogyan Gyarmati Zoltán fogalmazott - "fájni fog", mert a stratégia elfogadásakor a díjakat a BKV-tarifák szintjére kell emelni.

A díjak meghatározása a Fővárosi Önkormányzat hatásköre; díjemelést a kerületek is kezdeményezhetnek, de nem dönthetnek róla. Budapesten jelenleg három parkolási társaság működik, az egységes stratégia szerint azonban ezt az ügyfelek a jövőben nem érzékelnék. A társaságoknak vállalniuk kell, hogy ugyanolyan funkciójú automatákat és ügyfélhonlapot üzemeltetnek majd.

Figyelembe veszik

Az új rendszerben szigorítanák a mozgáskorlátozottak ingyenes parkolását lehetővé tevő kártya kiadását. Egy felmérés szerint a közterületen parkolók 17 százaléka rendelkezik kártyával, míg a nyilvántartás szerint a budapestiek 5-6 százaléka a ténylegesen mozgáskorlátozott. A jövőben a kártyát a meghatározott orvosi papírok alapján nem a háziorvos, hanem egy független orvosbizottság állítaná ki.

Ugyancsak felül kell vizsgálni az ingyenes engedélyek kiadásának gyakorlatát, Budapesten ugyanis van olyan kerület, ahol több az ingyenesen kiadott parkolási engedély, mint ahány parkolóhely összesen van. A tervek szerint a kerületi lakosok első autójához ingyenesen járna az engedély, a másodikhoz kedvezménnyel (ez lehet akár 90 százalékos is), a harmadik, vagy afeletti számú kocsihoz azonban semmilyen kedvezmény nem járna.

Az új parkolási rendszerben várhatóan bővül a fővárosi fizető zóna, ezt szintén a kerületek kezdeményezhetik. Van olyan kerület, amely bővítené a már meglévő zónáját, de olyan is - például Csepel vagy Zugló -, ahol ma még ingyenes a parkolás, de helyenként fizetővé tennék. A Parking Kft. nem kezdeményezi egyes területek lezárását és a parkolás kitiltását, de figyelembe veszi az ilyen igényeket - mondta lapunknak Gyarmati Zoltán.

Nem bevétel, hanem eszköz

A parkolási rendszer átalakításától a főváros 3-5 milliárd forint többletbevételt vár, de mint azt az ügyvezető igazgató hangsúlyozta: a parkolási díj nem elsősorban bevétel, hanem forgalomszabályzó eszköz: a belső kerületekben értelemszerűen azért drága a parkolás, hogy az autósok szívesebben helyezzék el kocsijukat egy P+R parkolóban a város szívén kívül, s onnan BKV-val utazzanak tovább.

A jelenlegi rendszerben a parkolási díjak 20 százalékát kapja a főváros, 80 százalékát a kerületek. Az új stratégia kidolgozása során a városvezetés azt akarja elérni, hogy a főváros a bevételek legalább felével rendelkezzen. A díjbevételből egy közlekedésfejlesztési alapot hoznának létre, a pénzt P+R parkolók építésére, a BKV fejlesztésére, a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére és útfelújításra fordítanák.

Gyarmati Zoltán reméli, hogy 2009 márciusában az egységes parkolási stratégia a Fővárosi Közgyűlés elé kerülhet.
Hirdetés
Hasznos oldalak Impresszum Copyright Médiaajánlat Vélemény Oldaltérkép