Keresztény vallások összefoglaló oldala
Ajánlom az oldalt másnak Hozzáadás kedvencekhez
Főoldal Történelem Ünnepek Böngésző Gyermekeknek Galéria Fórum Eseménynaptár Archívum
Ön jelenleg itt van: Főoldal - Hírek
Keresztény Magyarország Portál - Hírek - Vallások összefoglaló oldala! - vallás, egyház, katolikus, református, evangélikus, teológus, templom, szent, egyháztörténelem, ünnep, szertartás, képeslap, fórum, hírek
Zsófia napja
3 felhasználó online
0 tag, 3 vendég



Képek a galériából

Leonardo: Az utolsó vacsora
Topor Márta  Egy kapualj
LESZ: Utolsó figyelmeztetés a Budapest Airportnak
2008-12-09 Forrás: Gondola
Ha a Budapest Airport (BA) Zrt. vezetősége a mai határidőig nem tesz érdemi lépéseket a hónapok óta húzódó sztrájk-tárgyalások előmozdítása érdekében, akkor a Légiközlekedés Egyesült Szakszervezet (LESZ) kénytelen munkabeszüntetéssel súlyt adni a dolgozók jogos követeléseinek.
A legnagyobb hazai légiközlekedési érdekképviseleti szakszervezet, a LESZ, idén szeptember 5-én jelezte a BA vezetőségének, hogy követeli a jogsértő „lopakodó leépítések” leállítását, a biztonságos működéshez szükséges dolgozói létszám biztosítását, a pihenőidők szabályos kiadását, átlátható és kiszámítható beosztási és munkarendek készítését. A szakszervezet szót emelt a túlmunkavégzés elrendelésére vonatkozó szabályok betartásáért is.

A dolgozók joggal kifogásolják a repülőtéren uralkodó rossz, embertelen munkakörülményeket, az elmaradt infrastrukturális fejlesztések miatt a pihenő és mellékhelyiségekben kialakult minősíthetetlen állapotokat. A szeptemberi hivatalos megkeresésben szerepelt, hogy a szakszervezet betekintést kér a munkaadó állományt érintő terveibe is. A repülőtéren ugyanis előzetes leépítési tervek nélkül, a törvényeket megkerülve, egyesével és kis csoportokban mondanak fel a dolgozóknak, bizonytalanságban tartva valamennyi munkavállalót. A Munka Törvénykönyvének rendelkezései értelmében a LESZ sztrájkbizottságot alakított, és munkaügyi egyeztetéseket kezdeményezett.

Az azóta eltelt negyed év nem hozott érdemi változást: a BA Zrt. elzárkózott az érdemi követelések teljesítése elől, a tárgyalások során a halogatás, az időhúzás lehetőségeit kereste, nem a megegyezéséit. A cég nevében tárgyaló személyek nem is rendelkeztek a megállapodáshoz szükséges döntési jogosítványokkal, felhatalmazással. Azóta is mindennaposak a túlmunkára vonatkozó szabályok megsértései, és összesen több mint ötven dolgozónak mondtak fel. A menedzsment időközben, a tárgyalások közepén, minden előjel nélkül felmondta a hatályos kollektív szerződést is. Koncepció mentén lefolytatott fegyelmi eljárásokkal félemlítik meg a munkavállalókat, és vesznek rá szakszervezeti képviselőket, tisztségviselőket a repülőtér elhagyására.

A fentiek miatt a LESZ egy utolsó határidőt adott a cég vezetésének a jogos munkavállalói követelések teljesítésére. Amennyiben a ma tizenegy órára javasolt tárgyalási fordulón a cég nem képviselteti magát, vagy továbbra sem hajlandó érdemi engedményekre, a LESZ által képviselt dolgozók sztrájkba lépnek a cégnél. A munkabeszüntetés időpontjáról és időtartamáról a LESZ a határidő letelte után hoz döntést. Az akció természetesen kiterjed a BA száz százalékos tulajdonában lévő leányvállalatára, a Repülőtéri Üzemanyag-kiszolgáló Kft-re is, ahol szintén mindennaposak a hasonló jogsértések, és nincs kollektív szerződés.

Egy másik repülőtéri szakszervezet, az RDSZSZ is munkabeszüntetést helyezett kilátásba, részben azonos érdeksérelmek miatt. A LESZ úgy fogja időzíteni sztrájkját – amennyiben az elkerülhetetlenné válik –, hogy az egybeessen a másik érdekképviselet akciójával. A legnagyobb szakszervezetnek meggyőződése ugyanis, hogy a munkavállalói oldal egységes fellépése, a közös kiállás és cselekvés szolgálja a dolgozók érdekeit.



A LESZ 2008 őszén, két szakszervezet összeolvadásával alakult. A hazai légiközlekedési ágazat legnagyobb érdekképviseleti szerve, a MAPLÉSZ (Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség) tagja. A jelenleg több mint 1200 tagot számláló szervezet több ferihegyi vállalatnál erős pozíciókkal bír. Távlati célja ágazati szintű, tehát országos kollektív szerződés kidolgozása és elfogadtatása.
Hirdetés
Hasznos oldalak Impresszum Copyright Médiaajánlat Vélemény Oldaltérkép