Keresztény vallások összefoglaló oldala
Ajánlom az oldalt másnak Hozzáadás kedvencekhez
Főoldal Történelem Ünnepek Böngésző Gyermekeknek Galéria Fórum Eseménynaptár Archívum
Ön jelenleg itt van: Főoldal - Hírek
Keresztény Magyarország Portál - Hírek - Vallások összefoglaló oldala! - vallás, egyház, katolikus, református, evangélikus, teológus, templom, szent, egyháztörténelem, ünnep, szertartás, képeslap, fórum, hírek
Sámuel, Hajna napja
3 felhasználó online
0 tag, 3 vendég



Képek a galériából

Csak úgy
Szent Szabina
Mi vár Budapestre 2009-ben?
2008-12-31 Forrás: Hírszerző
Többek közt a Margit híd felújítása, a Szabadság híd és a budai rakpart átadása, útfelújítások, valamint az új metrószerelvények érkezése színesíti a főváros hétköznapjait 2009-ben. Napirenden lesz az egységes parkolási rendszer bevezetése, és elkészül az úgynevezett dugódíj megvalósíthatósági tanulmánya is.
A napokban visszatekintettünk a főváros legfontosabb 2008-as eseményeire, sorra vettük a problémákat, a legfontosabb botrányokat, de megemlékeztünk a sikerekről is. Nem kell hozzá jóstehetség, hogy lássuk, 2009 sem lesz problémamentes, elég, ha csak arra gondolunk, hogy jövőre még az ideinél is szűkösebb költségvetési keretek között kell gazdálkodnia Budapest vezetésének.

A 2009-ben kezdődő nagyberuházásokat ennek ellenére sorra tudjuk venni; az biztos, hogy a felújítások, építkezések miatt jövőre sem lesz könnyű a fővárosban közlekedni. Néhány nagyprojekt 2009-ből - a teljesség igénye nélkül.

Margit híd: lezárva

Tavasszal indul a Margit híd felújítása, amelynek során megerősítik a híd szerkezetét, a restaurálják, illetve pótolják a műemlékeket, az eredetivel megegyező korlátokat, korhű villamosvezeték-tartó oszlopokat, kandelábereket helyeznek el. A rekonstrukció során kiszélesítik a sávokat a margitszigeti bejáratnál, meghosszabbítják a lehajtókat és kerékpárutat alakítanak ki.

A villamosmegállót kiszélesítik, korláttal látják el, és felújítják a hídon átvezető közművezetékeket, berendezéseket. A kivitelezés másfél éve alatt autóval nem lehet majd áthajtani a hídon, a villamosok azonban végig közlekednek majd. A Margit híd teljes felújítása 13-15 milliárd forintba kerül majd, a főváros 6 milliárd forintra az Európai Uniónál pályázik.

Májusra fejeződik be a Szabadság híd 2007-ben megkezdett felújítása. Noha a villamosforgalom december 20-án már megindult a hídon, a közúti forgalomnak csak májusban, a Fővám tér és a Vámház körút elkészültekor adják át az átkelőt. Addig elkészülnek a híd korhű kandeláberei és a műemlék híd díszkivilágítása is. A felújítás öt és fél milliárd forintba kerül, amelynek mintegy a felét az EU fizeti.

Átcsúsztak

A csepeli központi szennyvíztisztító építéséhez kapcsolódóan épül Budán a főgyűjtőcsatorna, emiatt a rakpart egyes szakaszait már 2008-ban is le kellett zárni. A munka 2009 őszén fejeződik be, akkor adják vissza a forgalomnak a Margit híd és a Mozaik utca közötti szakaszt, ahol nemcsak csatornaépítési munkák zajlanak, hanem a rakpartot is kiszélesítik, megemelik.

A pályázati rendszer "sajátossága" és persze a pénzhiány miatt jövőre valósul meg a 2008-ra tervezett útfelújítások második üteme, amelynek során 41 útszakasz újul meg, helyenként közműfelújításokkal kiegészülve. Megújul többek közt a Thököly út két szakasza, illetve a Róbert Károly körút Árpád híd és Váci út közötti része. A 2009-es útrekonstrukciót kétharmad részben a főváros, egyharmad részben a kormány fizeti.

Már idén októberben meg kellett volna érkeznie a felújított 2-es metró vonalára vásárolt első új metrószerelvénynek, amelyet Demszky Gábor főpolgármester az Alstom lengyelországi összeszerelő üzemében szeptemberben be is mutattak. Az új metrókocsik a tervek szerint februártól szállították volna az utasokat, ez ma már esélytelen. Ennek ellenére még bízunk benne, hogy 2009-ben már jár majd néhány a 22 darab, átjárható és légkondicionált vonatból.

Várhatóan a jövő év elején köt szerződést a főváros a Városháza Fórum építészeti tervpályázatát megnyerő Erick van Egeraat stúdiójával. A Városháza Martinelli-tömbjét lezáró új épületkomplexum kivitelezésére a jövő év végén írhatják ki a pályázatot. A főváros elképzelései szerint PPP-konstrukcióban megvalósuló épületegyüttes a következő évtized elején készülhet el.

Legkorábban

Ha minden a tervek szerint alakul - ami nyilván nem fog - akár 2009 áprilisától bevezethető lesz Budapesten az egységes parkolási rendszer. Az új stratégia célja, hogy a parkolási díjakat a BKV tarifáihoz igazítsák. Várhatóan több területet vonnak be a fizető zónába, és szigorítják a mentességet lehetővé tevő mozgáskorlátozott kártyák kiadását is. Az új rendszertől a városvezetés 3-5 milliárd többletbevételt remél, amelyet a közösségi közlekedés fejlesztésére fordítanának.

A jövő év elejére kell elkészülnie az úgynevezett dugódíj megvalósíthatósági tanulmányának. Az Európában több helyütt - például Londonban, Stockholmban és Oslóban - már bevezetett rendszer célja a belső városrészek tehermentesítése, a levegőminőség javítása. Az előkészítés éveket vesz igénybe, és ha a városvezetés a dugódíj bevezetése mellett dönt, a rendszer 2011-2012-re épülhet ki.

Legkorábban 2009 tavaszára jöhet létre az új elővárosi közlekedési vállalat, amelybe a főváros a BKV-n keresztül a HÉV-vel, az állam pedig a MÁV elővárosi vonalaival szállna be, de elképzelhető, hogy az új társasághoz a Volánbusz is csatlakozik. Az elővárosi közlekedési társaság létrehozása az ára annak a 30 milliárd forintnak, amellyel az állam a jövő évben kisegíti a pénzügyi nehézségekkel küzdő BKV-t. (A cég még az idén 10 milliárd forint működési támogatást kap az államtól.)

Kár lenne kihagyni: 2009-ben természetesen tovább épül a 4-es metró.
Hirdetés
Hasznos oldalak Impresszum Copyright Médiaajánlat Vélemény Oldaltérkép